Welke waarde voer ik in voor de specifieke interne warmtecapaciteit bij een combinatie van typen draagconstructie zonder dat er verdere gegevens beschikbaar zijn over de massa?

Bij een combinatie van typen draagconstructie zoals bijvoorbeeld een staalframebouw met massieve wanden of een steenachtige vloer met houten/stalen kolommen en verdiepingen zijn er twee mogelijkheden: Wanneer je de massa van de constructie per m2 kunt bepalen mag je de specifieke interne warmtecapaciteit rechtstreeks herleiden.  Als dit niet mogelijk is en er is sprake van een combinatie van bouwwijzen dan mag je uitgaan van het verwachte gemiddelde. De tabellen met specificatie van bouwwijze en interne warmtecapaciteit (Tabel 8.3 t/m 8.5) geven aanwijzingen.

03-03-2023