Wanneer moet een vakantiewoning als ‘woonfunctie’ (ISSO 82.1) worden opgenomen en wanneer als ‘logiesfunctie’ (ISSO 75.1)?

De definitie van Logiesfunctie in een logiesgebouw is Slaapverblijven in een hotel, motel, pension of asielcentrum, slaapruimten in opvangcentrum voor tijdelijk verblijf van mensen, slaapverblijven in een brandweerkazerne, vakantiewoningen in een woongebouw. Deze definitie staat in tabel 7.1 van de 75.1 (utiliteit).

Een vakantiewoning die volgens ISSO 82.1 bijlage L kwalificeert als ‘eengezinswoning’ moet worden opgenomen als woonfunctie, een vakantiewoning die volgens bijlage L kwalificeert als woning in een woongebouw moet worden opgenomen als logiesfunctie.

Zie ook de FAQ: Woongebouw of woning?

28-01-2024