Gelden luiken en schuifframes die niet automatisch of van binnenuit bediend worden als zonwering?

Ja. Met het ingaan van de 6e druk van de protocollen op 1 juli 2024, is de eis dat zonwering automatisch of vanuit binnen bediend kan worden, vervallen. Alle van binnen, van buitenaf of automatisch bedienbare voorzieningen waarmee de zontoetreding door ramen kan worden geblokkeerd, worden beschouwd als zonwering. Openslaande luiken en schuifframes kunnen worden opgenomen als rolluiken.

30-06-2024

Gelden luiken en schuifframes die niet automatisch of van binnenuit bediend worden, in de 6e druk als zonwering?

Ja. Met het ingaan van de 6e druk van de protocollen op 1 juli 2024, vervalt de eis dat zonwering automatisch of vanuit binnen bediend kan worden. Alle van binnen, van buitenaf of automatisch bedienbare voorzieningen waarmee de zontoetreding door ramen kan worden geblokkeerd, worden beschouwd als zonwering.

28-04-2024