Voor de DUVAMA wordt er om een maatwerkadvies gevraagd dat is opgesteld door een EPA-U maatwerkadviseur. Mag een adviseur die EP-U gecertificeerd is, nu nog een maatwerkadvies maken dat gebruikt kan worden voor de DUMAVA-aanvraag, terwijl het EPA-U-maatwerkadviseur certificaat nog niet behaald is (vóór 1 januari 2024)?

81.1/75.1/81.2/75.2 - basis - -detail

Het voorwaardelijk stellen van het MWA is afhankelijk van de uitvoering van de regeling zelf en de periode waarop een volgende wijziging wordt gepubliceerd. Voor DUMAVA staat opgenomen dat voor onderdeel A.1 gekozen kan worden voor een maatwerkadvies onder certificaat (BRL9500 MWA-W/U) uitgevoerd door een vakbekwaam EP-maatwerkadviseur W/U. Deze voorwaarde (een gecertificeerd advies) is vanwege de overgangsperiode op dit moment (tot i.i.g. 1 januari 2024) niet uitsluitend.

11-11-2023