Volgens het ISSO protocol mag een Qv;10-waarde worden ingevoerd als er een meetrapport beschikbaar is met een meting die is uitgevoerd volgens NEN2686. Mag de meetwaarde ook worden gebruikt als het rapport aangeeft dat deze is uitgevoerd volgens NEN-EN ISO 9972;2015?

Ja, deze waarde voldoet aan de gestelde eis. NEN 2686 beschrijft de bepaling van de luchtdoorlatendheid van gebouwen of delen van gebouwen. Daarnaast beschrijft de norm de bepaling van specifieke luchtdoorlatendheid en de luchtdoorlatendheidscoëfficiënt. Deze norm is gebaseerd op NEN-EN-ISO 9972:2015 en moet in samenhang daarmee worden gelezen.

06-09-2024

Wij adviseren je bovenstaand antwoord op te nemen in het projectdossier. Je mag afwijken van het antwoord mits zorgvuldig onderbouwd. Voor meer informatie over onze werkwijze verwijzen we naar https://stichtingkego.nl/over-ons/