In het protocol is het zichtveld gedefinieerd als ‘de naar buiten gekeerde halve ruimte. Wat wordt daar precies mee bedoeld en hoe wordt bepaald of een belemmering smaller is dan 20% van de breedte van het zichtveld?

Het zichtveld is de naar buiten gekeerde halve cirkel in het horizontale vlak met als middelpunt het middelpunt van het zonontvangend vlak. Relatief smalle belemmeringen die minder dan 20% van de naar buiten gekeerde halve cirkel beslaan (of 180 graden * 20% = 36 graden) hoeven niet te worden meegenomen.

08-02-2024

Het zichtveld is de naar buiten gekeerde, halve ruimte, of halve cirkel met als middelpunt het middelpunt van het zonontvangend vlak. Relatief smalle belemmeringen die minder dan 20% van de naar buiten gekeerde halve cilinder beslaan (of 180 graden * 20% = 36 graden) hoeven niet te worden meegenomen.

01-09-2023