Is het juist dat vanaf 1 juli 2024 de ISSO-referentiedetails (voorheen SBR-referentiedetails) NIET meer mogen worden gebruikt omdat ze niet bepaald zijn volgens NTA8800?

Bij de referentiedetails staat niet vermeld of voor berekening van de Psi-waarden de NEN1068 of de NTA8800 is gehanteerd. De meeste zijn met NEN1068 berekend. Enkele nieuwere, die dan ook een kleur hebben, zijn wel met de NTA8800 berekend. Er is een tijdelijke filter mogelijkheid gemaakt op ISSO-open, zodat je kan filteren tussen wat er is berekend met de NTA 8800 en de NEN1068.

06-09-2024

Bij de referentiedetails staat niet vermeld of voor berekening van de Psi-waarden de NEN1068 of de NTA8800 is gehanteerd. De meeste zijn met NEN1068 berekend. Enkele nieuwere, die dan ook een kleur hebben, zijn wel met de NTA8800 berekend. Als 'omslagdatum' kun je 2023 hanteren. Vanaf 1-1-2023 zijn alle details zeker met NTA8800 berekend. Van die daarvoor is het niet zeker en kun je er daarom niet vanuit gaan.

ISSO onderzoekt of het expliciet bij de details vermeld kan gaan worden.

15-06-2024