Hoe moet bij het bepalen van het Energielabel bij oplevering worden omgegaan met een kwaliteitsverklaring die bij de BENG-berekening is ingezet, maar die bij oplevering van het gebouw vervallen is?

82.1/75.1 - detail

Voor de toetsing aan de BENG-berekening en om na te gaan of wordt voldaan aan de eisen gesteld in de omgevingsvergunning, moet de kwaliteitsverklaring worden ingevoerd. Dit moet gebeuren in de softwareversie die actueel was bij registratie van de BENG-berekening.

Voor registratie van het energielabel bij oplevering, mogen alleen kwaliteitsverklaringen worden ingezet die op het moment van registratie geldig zijn. Een vervallen kwaliteitsverklaring mag dan ook niet worden ingevoerd. De registratie bij oplevering moet gebeuren met de meeste recente versie van de software.

15-06-2024